30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

כשלוגי

Active member

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש. האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים​

 

Ccyclist

Well-known member

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש. האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים​


אני מקווה שבסוף לא יפעילו שם שתי רכבות בשעה, אחת בכל קו כמו בקשת מודיעין. ראיתי את שני חצאי הגשר כשנהגתי לירושלים בסוף ספטמבר- תחילת אוקטובר. מאכזב לשמוע שעדיין לא חיברו אותם. יש שני מעקפים אפשריים - כביש 443 או מחלף נשרים - כבישים 44 ו 3 - מחלף לטרון. בחזור מעכו ראיתי את גשר הרכבת של רכבת העמק מעל לכביש 70 מצפון למחלף הצפוני של יוקנעם. אותו הצליחו להניף ועוד בעיקול מעל לכביש ראשי.

אם הרכבת תאיים בסגירת כביש 1 בשישי ובמוצ"ש תראו כמה מהר יתאפשר לקיים את העבודות בשבת. מי שרוצים לנסוע להתארח במהלך השבת מאד תלויים בתחבורה הציבורית בימים אלו.
 
האתגר הכי קשה זה להרכיב את הגשר ביום השביעי שמסתובב כדור הארץ סביב השמש, כי מקבלי ההחלטות עובדים עכו"ם.
 

מיקלוש77

Well-known member
רשום שם שיתאפשר חיבור מאשקלון ומאשדוד למסילת 431. בוצעה לכך הכנה, אבל החיבור הזה לא יקרה ב 2027 כשתיפתח המסילה, אלא רק כמה שנים אחר כך, כשיתוקצב החיבור המלא בין מסילת באר יעקב - רחובות למסילת 431. בדף של שבתשתיות היה פוסט לא מזמן שממש הראה איפה ההכנה לחיבור נעשתה ושבינתיים היא כוסתה עד שיימצא תקציב להמשך העבודות על החיבור.

חבל מאוד שלא תיקצבו את זה ביחד עם מסילת 431 כי העלות זניחה יחסית לעלות הכוללת של הפרוייקט. וחבל גם שלא עשו שום עבודה מקדימה (במקרה הזה אפילו לא עבודת הכנה) כדי לחבר את מסילת לוד-נען עם מסילת 431. זה היה מאפשר חיבור מבאר שבע לירושלים.

מובן שהון תועפות התבזבזו על הקמת הגשר של 3.5 הק"מ, (הניצחון העצוב של עיריית ראשל"צ על פני ההיגיון) שנבנה אך ורק כדי שהרכבת לא תיכנס לתוך העיר. את העלות של בניית הגשר המוגזם היה אפשר להעביר לחיבור המסילות שהזכרתי ל 431. אני בספק כמה תחנת מעויין שורק תהיה פופולרית, היא נמצאת רחוק מהקצה הכי דרום מערבי של העיר ומופרדת מהעיר על ידי 7 כבישים אימתניים. יהיה קשה להגיע לשם ברכב, באוטובוס, וקל וחומר ברכיבה או הליכה. העיקר שעיריית ראשון לציון מרוצה...

מצד שני תחנת רמלה דרום תהיה להיט כי היא ממש צמודה לרמלה וכל מה שמפריד בינה לעיר הוא גשר הולכי רגל קצר. וכמובן שהחיבור מירושלים לראשון מערב, חולון ובת ים, והלאה לתל אביב - גם הוא יהיה להיט. אבל תחנת מעויין שורק היא בכייה לדורות.
 

toto9

Active member
רשום שם שיתאפשר חיבור מאשקלון ומאשדוד למסילת 431. בוצעה לכך הכנה, אבל החיבור הזה לא יקרה ב 2027 כשתיפתח המסילה, אלא רק כמה שנים אחר כך, כשיתוקצב החיבור המלא בין מסילת באר יעקב - רחובות למסילת 431. בדף של שבתשתיות היה פוסט לא מזמן שממש הראה איפה ההכנה לחיבור נעשתה ושבינתיים היא כוסתה עד שיימצא תקציב להמשך העבודות על החיבור.

חבל מאוד שלא תיקצבו את זה ביחד עם מסילת 431 כי העלות זניחה יחסית לעלות הכוללת של הפרוייקט. וחבל גם שלא עשו שום עבודה מקדימה (במקרה הזה אפילו לא עבודת הכנה) כדי לחבר את מסילת לוד-נען עם מסילת 431. זה היה מאפשר חיבור מבאר שבע לירושלים.
מניח שזה קשור לענייני חישמול,
בכדי להגיע לירושלים המסילה חייבת להיות מחושמלת
ועל פי מה שידוע לי המסילות לבאר שבע ואשקלון אינן מחושמלות.

מובן שהון תועפות התבזבזו על הקמת הגשר של 3.5 הק"מ, (הניצחון העצוב של עיריית ראשל"צ על פני ההיגיון) שנבנה אך ורק כדי שהרכבת לא תיכנס לתוך העיר. את העלות של בניית הגשר המוגזם היה אפשר להעביר לחיבור המסילות שהזכרתי ל 431. אני בספק כמה תחנת מעויין שורק תהיה פופולרית, היא נמצאת רחוק מהקצה הכי דרום מערבי של העיר ומופרדת מהעיר על ידי 7 כבישים אימתניים. יהיה קשה להגיע לשם ברכב, באוטובוס, וקל וחומר ברכיבה או הליכה. העיקר שעיריית ראשון לציון מרוצה...

מצד שני תחנת רמלה דרום תהיה להיט כי היא ממש צמודה לרמלה וכל מה שמפריד בינה לעיר הוא גשר הולכי רגל קצר. וכמובן שהחיבור מירושלים לראשון מערב, חולון ובת ים, והלאה לתל אביב - גם הוא יהיה להיט. אבל תחנת מעויין שורק היא בכייה לדורות.
רמלה דרום לדעתי די מיותרת, לא מקושרת טוב לעיר בהשוואה לתחנות האחרות של רמלה,
זאת תהיה תחנה שבעיקר מגיעים ברכב ומחנים.

מה שניתן לעשות זה להפעיל שני קווים בין ירושלים למסילת 431,
קו פרברי וקו מהיר.
הקו הפרברי יעבור בתוך רמלה-לוד ויעצור בכל התחנות בקו, זאת אומרת כל התחנות מרמלה עד צומת חולון,
לפי התכנון מדובר ב-11 תחנות, אולי 12.
הקו המהיר לא יעבור ברמלה-לוד ויעצור רק בתחנות הראשיות, זאת אומרת ראשון- הראשונים, משה-דיין, בת-ים יוספטל,
חולון וולפסון וצומת חולון.
צירפתי תמונה, בצהוב התוואי הפרברי, בירוק המהיר.
ראשון.PNG
 

Ccyclist

Well-known member
מניח שזה קשור לענייני חישמול,
בכדי להגיע לירושלים המסילה חייבת להיות מחושמלת
ועל פי מה שידוע לי המסילות לבאר שבע ואשקלון אינן מחושמלות.


רמלה דרום לדעתי די מיותרת, לא מקושרת טוב לעיר בהשוואה לתחנות האחרות של רמלה,
זאת תהיה תחנה שבעיקר מגיעים ברכב ומחנים.

מה שניתן לעשות זה להפעיל שני קווים בין ירושלים למסילת 431,
קו פרברי וקו מהיר.
הקו הפרברי יעבור בתוך רמלה-לוד ויעצור בכל התחנות בקו, זאת אומרת כל התחנות מרמלה עד צומת חולון,
לפי התכנון מדובר ב-11 תחנות, אולי 12.
הקו המהיר לא יעבור ברמלה-לוד ויעצור רק בתחנות הראשיות, זאת אומרת ראשון- הראשונים, משה-דיין, בת-ים יוספטל,
חולון וולפסון וצומת חולון.
צירפתי תמונה, בצהוב התוואי הפרברי, בירוק המהיר.
צפה בקובץ המצורף 102624

להבנתי מסילת 431 היא מסילה עוקפת לאורך תוואי הכביש, ולא יהיה חיבור ממנה למסילת נען - לוד . אמנם יש חיבור מהראשונים ללוד דרך באר יעקב, אך להבנתי לא מתוכנן חיבור דומה במחלף נשרים שיאפשר לרכבות ממודיעין וירושלים נבון לנסוע דרך תחנת רמלה, ושאין עיקול בין המסילות מדרום לתחנת לוד שיאפשר לעשות את המעבר ממסילת נען למסילת אשקלון ממנה מסתעפת המסילה לראשונים.

הקו יהיה מסובך מספיק משום שיהיו בו 3 אפשרויות שונות:

רשל"צ דיין - ירושלים נבון
רשל"צ דיין - מודיעין
מודיעין - ירושלים נבון.

אם יפעילו את הקווים בנפרד בתדירות המזעזעת של קו קשת מודיעין - ההשקעה תתמוסס בגלל התדירות.

לדעתי שני הקווים למודיעין צריכים לפעול כקו יחיד ולחייג בה, כדי שהתשומות יוכלו להפעיל חיבור בתדירות גבוהה יותר.
 

toto9

Active member
להבנתי מסילת 431 היא מסילה עוקפת לאורך תוואי הכביש, ולא יהיה חיבור ממנה למסילת נען - לוד . אמנם יש חיבור מהראשונים ללוד דרך באר יעקב, אך להבנתי לא מתוכנן חיבור דומה במחלף נשרים שיאפשר לרכבות ממודיעין וירושלים נבון לנסוע דרך תחנת רמלה, ושאין עיקול בין המסילות מדרום לתחנת לוד שיאפשר לעשות את המעבר ממסילת נען למסילת אשקלון ממנה מסתעפת המסילה לראשונים.
עם הזמן ניתן יהיה לבנות את החיבורים.
הקו יהיה מסובך מספיק משום שיהיו בו 3 אפשרויות שונות:

רשל"צ דיין - ירושלים נבון
רשל"צ דיין - מודיעין
מודיעין - ירושלים נבון.
לא הבנתי מה מסובך בזה
אם יפעילו את הקווים בנפרד בתדירות המזעזעת של קו קשת מודיעין - ההשקעה תתמוסס בגלל התדירות.

לדעתי שני הקווים למודיעין צריכים לפעול כקו יחיד ולחייג בה, כדי שהתשומות יוכלו להפעיל חיבור בתדירות גבוהה יותר.
תדירות של 2-3 רכבות בשעה היא טובה,
הבעיה במודיעין היא לא רק התדירות אלא עוד כמה בעיות,
לכן קיים תכנון לחבר את מודיעין לירושלים ברכבת פרברית/קלה
לאורך כביש 443, זה יכלול גם את מודיעין-עילית.
 

Ccyclist

Well-known member
עם הזמן ניתן יהיה לבנות את החיבורים.

לא הבנתי מה מסובך בזה

תדירות של 2-3 רכבות בשעה היא טובה,
הבעיה במודיעין היא לא רק התדירות אלא עוד כמה בעיות,
לכן קיים תכנון לחבר את מודיעין לירושלים ברכבת פרברית/קלה
לאורך כביש 443, זה יכלול גם את מודיעין-עילית.

מניסיון של מערכות מורכבות - שלוחות נוטות להסגר. הקדשת נהגים ורכבות לביצוע נסיעה בין שתי תחנות בלבד יעילה פחות מהפעלת קו בן מספר תחנות באמצעות מספר רכבות ונהגים העושים את כולו. בתחתית הלונדונית היו מספר קווי שלוחה שנסגרו, אם כי כיום שלוחת קנזינגטון אולימפיה עדיין שורדת איכשהו, עם הפעלה בסופי שבוע בלבד.

הבעיה בתחנת מודיעין היא שבנו אותה בכיוון הלא נכון כתחנת קצה, מה שמנע את חלופת B של הקו המהיר לירושלים שהיה עדיף שמודיעין היתה עליו.

עכשיו מפצים על כך במערכת קווים מסובכת שלכל אחד מהם יהיו תשומות משלו, אך המכלול יהיה פחות אפקטיבי מקו ישיר אחד דרך 431 ועצירה בקו הישיר לירושלים.

כיאה לחלם - 5 קווים במכלול מודיעין - ירושלים במקום הפוטנציאל ל 2.

הנפגעת העיקרית תהיה התדירות.

ההצעה שלי להריץ את קווי ירושלים מודיעין ורשל"צ מודיעין כקו יחיד מחייג ייעלו את העסק ל 4 קווים או אפילו 3 אם התדירות המשופרת לירושלים תביא לביטול קו ישיר לשם.

ההצעה שלך היא להוסיף שירות שישי שיבוא גם על חשבון סלוטים במסילות שמדרום ללוד - בין קווי באר שבע, בית שמש, אשקלון / רחובות והקווים העתידיים של המסילה המזרחית.
 

מיקלוש77

Well-known member
מניח שזה קשור לענייני חישמול,
בכדי להגיע לירושלים המסילה חייבת להיות מחושמלת
ועל פי מה שידוע לי המסילות לבאר שבע ואשקלון אינן מחושמלות.
המסילה לאשקלון מחושמלת כבר המון זמן, כל הרכבות שנוסעות במסילה מלוד לאשקלון הן חשמליות.
לגבי החשמול מלוד לבאר שבע, הוא אמור להסתיים עד סוף 2025. גם אם תוסיף שנה של איחור אופנתי או אפילו שנתיים, זה עדיין לפני פתיחת מסילת 431, או לכל המוקדם חופף לפתיחה.

הסיבה לזה שלא בונים את הקשתות היא תקציבית ולא קשורה לחישמול.
 
למעלה