שתבינו על מה אני מדבר, למה אין לדתיים מה לחפש בצבא

marabo

Well-known member
החרדים צודקים, שילמדו תורה, הצבא לא באמת רוצה דתיים וחרדים אלא רק כבשר תותחים לא כראשי הצבא
 

The Real Big Joe

Well-known member
החרדים צודקים, שילמדו תורה, הצבא לא באמת רוצה דתיים וחרדים אלא רק כבשר תותחים לא כראשי הצבא
ומה עם אלופי משנה חילוניים שלא מקודמים ועוזבים?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
החרדים צודקים, שילמדו תורה, הצבא לא באמת רוצה דתיים וחרדים אלא רק כבשר תותחים לא כראשי הצבא
הצבא מעולם לא היה מעונין בגיוס חרדים וזה לא שונה משמעותית גם היום. אלא מאי, הוא לא יכול להצהיר על כך בריש גלי, אז הוא פועל נגד זה בדרכי עורמה ומאחורי הקלעים. במקביל הוא יצהיר שהוא 'כמובן' מחויב להוראות הדרג המדיני ויעשה כל שיורו לו. כך התומכים בגיוס המגזר ופועלים למען מטרה זו, יתפלאו כל פעם מחדש שאיכשהו זה תמיד לא עובד, אבל לא יבינו שזה הצבא שתוקע מקלות בגלגלים (מעבר לכל שאר בעיות האמת שיש בנושא כמובן) :).
 

1ספי11

Well-known member
החרדים צודקים, שילמדו תורה, הצבא לא באמת רוצה דתיים וחרדים אלא רק כבשר תותחים לא כראשי הצבא
בכיינות אופיינית.
כולה מח"ט שעשרות חובשי כיפות מהסוג הזה משוטטים בצבא.
 

DANIAVNI

Well-known member
החרדים צודקים, שילמדו תורה, הצבא לא באמת רוצה דתיים וחרדים אלא רק כבשר תותחים לא כראשי הצבא
שמע, אני גם חושב שיש אפלייה כלפי דתיים בצבא משולבת עם ווקסנריזם
אבל, זאת סיבה להילחם על שינוי
לא סיבה להימנע משירות .
 

in bal1

Well-known member
אני מאד מבינה למה עכשיו יש קצת יותר כעס על החרדים. כי דווקא בזמן המלחמה היה יותר צורך בשוויון בנטל בעיקר שמדובר בחיילי מילואים שעזבו את העסקים שלהם.וכך הפסידו הרבה כספים.ואז עלה לי רעיון.
אם החרדים לא רוצים להתגייס אין בעיה.שיחליפו את אנשי העסקים בעסקים שלהם.כך השגנו שני דברים.
העסקים ימשיכו לעבוד.
ויהיה שוויון בנטל.
מה דעתכם?
 

marabo

Well-known member
אני מאד מבינה למה עכשיו יש קצת יותר כעס על החרדים. כי דווקא בזמן המלחמה היה יותר צורך בשוויון בנטל בעיקר שמדובר בחיילי מילואים שעזבו את העסקים שלהם.וכך הפסידו הרבה כספים.ואז עלה לי רעיון.
אם החרדים לא רוצים להתגייס אין בעיה.שיחליפו את אנשי העסקים בעסקים שלהם.כך השגנו שני דברים.
העסקים ימשיכו לעבוד.
ויהיה שוויון בנטל.
מה דעתכם?
המטרה של עם ישראל בעולם זה לא לעשות עסקים וכסף אלא התורה והמצוות.
הם מחליפים מספיק את כל החילונים שלא עוסקים בזה.
בשביל עסקים וכסף יש לקב"ה מספיק גויים שיעסקו לו בזה, העולם יסתדר גם אם עם ישראל לא יעסוק בזה.
 

1ספי11

Well-known member
המטרה של עם ישראל בעולם זה לא לעשות עסקים וכסף אלא התורה והמצוות.
הם מחליפים מספיק את כל החילונים שלא עוסקים בזה.
בשביל עסקים וכסף יש לקב"ה מספיק גויים שיעסקו לו בזה, העולם יסתדר גם אם עם ישראל לא יעסוק בזה.
מי מינה אותך להיות דובר של עם ישראל?
 

1ספי11

Well-known member
אני מסתמך על תורת משה שנתנה לעם ישראל בסיני.
על מה כבודו מסתמך?
אתה מסתמך על דמות פיקטיבית שבספור שאתה מאמין בו אמר דברים שאין להם קשר עם הסיפור שיצרתם 1500 שנה אחר כך.
אני מעולם לא דיברתי בשם "עם ישראל"
 

in bal1

Well-known member
המטרה של עם ישראל בעולם זה לא לעשות עסקים וכסף אלא התורה והמצוות.
הם מחליפים מספיק את כל החילונים שלא עוסקים בזה.
בשביל עסקים וכסף יש לקב"ה מספיק גויים שיעסקו לו בזה, העולם יסתדר גם אם עם ישראל לא יעסוק בזה.
אני לא יודעת ממה אתה מתקיים? איך בדיוק אתה רוצה שאנשים יפרנסו את עצמם?
אתן לך דוגמאות מהמגזר שלך .ועבדתי עם אנשים מהמגזר שלך שהיו בעלי עסקים.
לאישה אחת ולבעלה היה עסק חנות חליפות לחתנים.
לזוג אחר עסק של בנייה.
תגיד אלה שמוכרים תשמישי קדושה זה לא עסק?.הם לא מרוויחים כסף?
 

marabo

Well-known member
אני לא יודעת ממה אתה מתקיים? איך בדיוק אתה רוצה שאנשים יפרנסו את עצמם?
אתן לך דוגמאות מהמגזר שלך .ועבדתי עם אנשים מהמגזר שלך שהיו בעלי עסקים.
לאישה אחת ולבעלה היה עסק חנות חליפות לחתנים.
לזוג אחר עסק של בנייה.
תגיד אלה שמוכרים תשמישי קדושה זה לא עסק?.הם לא מרוויחים כסף?
יש להבדיל בין מטרה לבין אמצעי
המטרה זה התורה והמצוות, הכסף הוא אמצעי.
השמאל הפך את הכסף למטרה בפני עצמה ומכאן מתחילה הבעיה.
 

in bal1

Well-known member
יש להבדיל בין מטרה לבין אמצעי
המטרה זה התורה והמצוות, הכסף הוא אמצעי.
השמאל הפך את הכסף למטרה בפני עצמה ומכאן מתחילה הבעיה.
אין לי וויכוח איתך שהמטרה זו תורה ומצוות. אמנם לא מסכימה איתך אך מראש הוויכוח יהיה מיותר.
אבל גם אצלכם אני מניחה שזוג הורים חרדים שרוצים שהבן שלהם ילמד בישבה טובה יצטרכו לשלם לא מעט כסף. לא כך הדבר?
 

in bal1

Well-known member
אין לי וויכוח איתך שהמטרה זו תורה ומצוות. אמנם לא מסכימה איתך אך מראש הוויכוח יהיה מיותר.
אבל גם אצלכם אני מניחה שזוג הורים חרדים שרוצים שהבן שלהם ילמד בישבה טובה יצטרכו לשלם לא מעט כסף. לא כך הדבר?
וכדאי שהבן ילמד בישבה טובה עליהם לעבוד על מנת לעזור לו להגיע לשם.וזו המטרה לא?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אני מאד מבינה למה עכשיו יש קצת יותר כעס על החרדים. כי דווקא בזמן המלחמה היה יותר צורך בשוויון בנטל בעיקר שמדובר בחיילי מילואים שעזבו את העסקים שלהם.וכך הפסידו הרבה כספים.ואז עלה לי רעיון.
אם החרדים לא רוצים להתגייס אין בעיה.שיחליפו את אנשי העסקים בעסקים שלהם.כך השגנו שני דברים.
העסקים ימשיכו לעבוד.
ויהיה שוויון בנטל.
מה דעתכם?
אין בהכרח יותר כעס על החרדים. יש הצגת יותר כעס. אולם זה שהתקשורת מציגה לנו משהו בצורה מסוימת, לא מחייב כמובן שהוא נכון (למעשה בתקשורת הישראלית, מירב הסיכויים שזה מוכיח את ההיפך דווקא).
בכל מקרה הסיבה להתעצמות המחלוקת נובעת ככל הנראה מכך שחוק הגיוס מוזכר בתקופה זו ומחייב התייחסות. אלמלא כן, ספק אם נושא גיוס החרדים היה מעניין מישהו יותר מכפי שהוא מענין או לא מעניין ממילא בשוטף. הרי מלחמות לא חסרו בישראל למרבה הצער, אך הנושא הזה אף פעם לא היה במהלכן נושא חשוב במיוחד. אולם בימינו כאמור, הוא פשוט אקטואלי מסיבות אחרות. על כך אפשר להוסיף את הצורך הקפלניסטי לתקוף בתקופה זו בכל מחיר את הקואליציה והעומד בראשה, וזה אחלה נושא לעשות זאת איתו ולנצל לטובת העניין והנסיון לצבור קצת אהדה (הרי אחרת דעת רוב הציבור על הפגנות באמצע מלחמה לא בדיוק נוחה).

לגבי הרעיון שלך, יש איתו מספר בעיות ובמקביל אפשר לפתחו למספר כיוונים.
ראשית ספק אם יימצא איש העסקים שיסכים שמישהו אחר יתפעל עבורו את העסק. ספק גם אם זה בכלל יעיל, שכן עד שהמחליף ילמד את המקצוע הספציפי-נקודתי וכו', וזאת בזמן שבעל המקום לא יכול להעביר לו חפיפה מסודרת, הוא בעייתי לכתחילה.

אבל אם כבר עוסקים בהחלפות, נזכיר שאחת הסיבות בגינן החרדים לא מעוניינים/מוכנים להתגייס, היא בגלל שלשיטתם לימוד התורה מגן על עם ישראל לא פחות משצבא הגנה לישראל עושה זאת. מאחר ולימוד התורה היא משימה שרחוקה מלהיות קלה או נוחה, בניגוד למה שהתוקפים אוהבים לטעון, מדוע שלא יגויסו חילונים לתפקיד הזה כדי לשחרר קצת את הלחץ מהחרדים? יואיל נא הצבא (פשוט כי זה נוח והוא כבר בנוי לגיוסים ממילא) לגייס יחידה או שתיים שחייליה יחליפו את תלמידי הישיבות בתקופה קשה זו, ישבו מבוקר עד שעת ערב מאוחרת על המדוכה וילמדו תורה ובכך ישחררו את תלמידי הישיבות גם לקצת זמן רוגע ופנאי, טיולים וכדו', וגם לגיוסם לצבא למשימות הגנה אקטיבית.
 

in bal1

Well-known member
אין בהכרח יותר כעס על החרדים. יש הצגת יותר כעס. אולם זה שהתקשורת מציגה לנו משהו בצורה מסוימת, לא מחייב כמובן שהוא נכון (למעשה בתקשורת הישראלית, מירב הסיכויים שזה מוכיח את ההיפך דווקא).
בכל מקרה הסיבה להתעצמות המחלוקת נובעת ככל הנראה מכך שחוק הגיוס מוזכר בתקופה זו ומחייב התייחסות. אלמלא כן, ספק אם נושא גיוס החרדים היה מעניין מישהו יותר מכפי שהוא מענין או לא מעניין ממילא בשוטף. הרי מלחמות לא חסרו בישראל למרבה הצער, אך הנושא הזה אף פעם לא היה במהלכן נושא חשוב במיוחד. אולם בימינו כאמור, הוא פשוט אקטואלי מסיבות אחרות. על כך אפשר להוסיף את הצורך הקפלניסטי לתקוף בתקופה זו בכל מחיר את הקואליציה והעומד בראשה, וזה אחלה נושא לעשות זאת איתו ולנצל לטובת העניין והנסיון לצבור קצת אהדה (הרי אחרת דעת רוב הציבור על הפגנות באמצע מלחמה לא בדיוק נוחה).

לגבי הרעיון שלך, יש איתו מספר בעיות ובמקביל אפשר לפתחו למספר כיוונים.
ראשית ספק אם יימצא איש העסקים שיסכים שמישהו אחר יתפעל עבורו את העסק. ספק גם אם זה בכלל יעיל, שכן עד שהמחליף ילמד את המקצוע הספציפי-נקודתי וכו', וזאת בזמן שבעל המקום לא יכול להעביר לו חפיפה מסודרת, הוא בעייתי לכתחילה.

אבל אם כבר עוסקים בהחלפות, נזכיר שאחת הסיבות בגינן החרדים לא מעוניינים/מוכנים להתגייס, היא בגלל שלשיטתם לימוד התורה מגן על עם ישראל לא פחות משצבא הגנה לישראל עושה זאת. מאחר ולימוד התורה היא משימה שרחוקה מלהיות קלה או נוחה, בניגוד למה שהתוקפים אוהבים לטעון, מדוע שלא יגויסו חילונים לתפקיד הזה כדי לשחרר קצת את הלחץ מהחרדים? יואיל נא הצבא (פשוט כי זה נוח והוא כבר בנוי לגיוסים ממילא) לגייס יחידה או שתיים שחייליה יחליפו את תלמידי הישיבות בתקופה קשה זו, ישבו מבוקר עד שעת ערב מאוחרת על המדוכה וילמדו תורה ובכך ישחררו את תלמידי הישיבות גם לקצת זמן רוגע ופנאי, טיולים וכדו', וגם לגיוסם לצבא למשימות הגנה אקטיבית.
בקשר ללמד את העבודה. אתן דוגמא .בוא נניח למישהו יש חנות לאופניים. לרגע לא מזלזלת.אתה רוצה לומר לי שאדם שלא ממש מבין באופניים לא יוכל לעזור ולעבוד בחנות האופניים לזמן מה?
או אדם שיש לו חנות לבגדים אין מישהו שיוכל להחליף אותו? שוב לרגע לא מזלזלת. אך לדעתי אפשרי. היום אפשר לעשות הכל דרך הטלפון.אם למחליף בחנות הבגדים תיהיה שאלה יוכל להפנות אותה לבעל החנות.בטוחה שימצא זמן לענות על מה שצריך.
וכמובן איני מדברת על להחליף עורך דין או רופא בעבודה שלהם.
ובקשר לרעיון שלך להחליף בחורי ישבה רעיון לא רע בכלל.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
בקשר ללמד את העבודה. אתן דוגמא .בוא נניח למישהו יש חנות לאופניים. לרגע לא מזלזלת.אתה רוצה לומר לי שאדם שלא ממש מבין באופניים לא יוכל לעזור ולעבוד בחנות האופניים לזמן מה?
לעזור כן, אך לא מבלי שבעל הבית (או איש מקצוע אחר שבקי בתחום) נוכח שם. הרי על המחליף להבין גם בתחום שבו הוא פועל (בדוגמה שלך, כל ענייני האופניים למיניהם, תקלות אפשריות וכו'), אך לא פחות מכך בשיווק ומתן שירות, נושאים שיש בהם שלל דברים קטנים שצריך לדעת לשים לב אליהם.

את יכולה להבין את דברי אם תסתכלי על זה מזווית אחרת. קחי את אותו בעל חנות לאופניים, שמפאת קהל לקוחות הולך וגדל נזקק לעובד נוסף בחנות. הוא מוצא עובד שמעולם לא עסק בתחום, אבל נראה לו רציני ואיכותי והוא שוכר את שירותיו. האם למחרת היום, יום העבודה הראשון של העובד החדש, בעל הבית ירשה לעצמו להפקיד את החנות בידי העובד החדש ולצאת לחופשה בקפריסין, או שמא יתעקש שהעובד ילמד את העבודה, עדיף ממנו אך לכל הפחות מידי/פי עובד ותיק, בטרם יעז להשאירו לבד בחנות ואחראי עליו?
או אדם שיש לו חנות לבגדים אין מישהו שיוכל להחליף אותו? שוב לרגע לא מזלזלת. אך לדעתי אפשרי. היום אפשר לעשות הכל דרך הטלפון.אם למחליף בחנות הבגדים תיהיה שאלה יוכל להפנות אותה לבעל החנות.בטוחה שימצא זמן לענות על מה שצריך.
אם הוא באמצע לחימה ברצועת עזה לא רק שלא יהיה לו זמן לענות, גם לא בטוח שיהיה לו את מכשיר הטלפון הנייד שלו בשביל לענות :). בכל מקרה כל הרעיון הוא לשחרר את בעל העסק למילואים, מה שכולל שחרור מנטלי. כלומר שבעל העסק יוכל לצאת ב'ראש נקי ושקט'. אם יפנו אליו בכל שאלה, זה לא המצב. אולם יתרה מכך, לפנות אליו בשאלות זה החלק הטוב שבסיפור. הבעיה האמיתית תהיה בדברים שלא יפנו לגביהם בשאלות לבעל הבית מתוך הנחה שיודעים הכל, כאשר בתכל'ס זה לא בהכרח המצב וה'ידע' שהמחליף סבור שהוא יודע הוא לא בהכרח הידע הנכון.
וכמובן איני מדברת על להחליף עורך דין או רופא בעבודה שלהם.
לא בטוח שיש הבדל גדול בין עורך דין לבעל חנות אופניים או פרחים. בכל תחום ותחום יש את רזי המקצוע שרק העוסקים בו מכירים, את אופיו המיוחד של העסק שהבעלים בנה בעמל רב במשך השנים וחשוב לו לשמור עליו וכו'. רופא לא רלוונטי עקב מהות המקצוע, אם כי היום עם האינטרנט זה דווקא יכול להיות אפשרי :). בכל מקרה בשני התחומים האלה החוק לא יאפשר את ההחלפה.
ובקשר לרעיון שלך להחליף בחורי ישבה רעיון לא רע בכלל.
אשרייך. אבל ספק אם הציבור (זה שתוקף את אי-גיוס החרדים) יהין להצטרף לדעתך.
 
למעלה